نشست بررسی و تبادل نظر جایزه شهید موسوی | جایزه جوان نوآور ماندگار

نشست بررسی و تبادل نظر جایزه شهید موسوی | جایزه جوان نوآور ماندگار

نشست بررسی و تبادل نظر جایزه شهید موسوی

image_pdfimage_print

نشست بررسی و تبادل نظر جایزه شهید موسوی با حضور سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در واحد تهران غرب برگزار شد. سید محمودرضا آقامیری در این نشست گفت: یکی از نمادهای پایداری مردم ایران، دوران دفاع مقدس بود و روحیه مقاومت و از خودگذشتگی جوانان ایرانی، قبل و بعد از جنگ تحمیلی و در سال‌های اخیر به‌عنوان مدافعان حرم ستودنی است. این ایثار در حقیقت برای دفاع از حریم، حرم ائمه اطهار، کشور و مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید پاسدار خون شهیدان باشیم، تصریح کرد: کشور ایران ۴۰ سال با تحریم بی‌رحمانه، درگیری مستقیم و خصومت ناجوانمردانه ابرقدرت‌ها مواجه بوده  اما همچنان پایدار است؛ امیدوارم این مقاومت ادامه پیدا کند، به پیروزی نهایی برسیم و هرچه زودتر صبح سپید را ببینیم.

افول آمریکا نزدیک شده است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به نزدیک شدن افول آمریکا اظهار کرد: لشکرکشی‌های قلدرمآبانه، برخوردهای عریان در سیاست، فرهنگ و اقتصاد و تعاملات بین‌المللی موجب افول آمریکا شده است.

 

آقامیری گفت: جوانان ما در عنفوان جوانی با از خودگذشتگی در راه خدا، برای دفاع از اسلام و حریم اسلام رفتند، به شهادت رسیدند و این اتفاق غم‌انگیزی است. این جوانان باعث افتخار کشور هستند و ما وظیفه داریم در زنده نگه داشتن راه و نام شهدا تلاش کرده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم. در واقع برنامه‌ای که در این راستا انجام می‌شود باید در شأن و جایگاه شهدا باشد.

برای زنده نگه داشتن نام شهدای مدافع حرم در کنار سایر نهادها هستیم

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تعدادی شهدای گمنام و مدافع حرم داریم، افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با همه توان برای ماندگاری و زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان مدافع حرم در کنار سایر نهادها هستیم؛ امروز گرد هم آمدیم تا از روحیه و از خودگذشتگی یک جوان شهید پاسداری کرده و امیدوارم بتوانیم این روحیه جوانمردی را به همه جوانان کشور و نسل‌های آینده منتقل کنیم تا بتوانیم در آینده شاهد باروری این درخت و نماد از خودگذشتگی باشیم.

همچنین در  این نشست پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در سخنانی ضمن آرزوی سلامتی برای مردم ایران و گرامیداشت نام و یاد شهیدان گفت: وظیفه همه ما تقدیر از شهدا و ایثارگران است و امیدواریم در این مسیر با برنامه‌ریزی‌های مدون و زنده نگه‌داشتن راه این عزیزان  بتوانیم بخشی از ایثارگری‌ها را جبران کنیم.