شناسایی جوانان نوآور، هدف جایزه جوان نوآور ماندگار | جایزه جوان نوآور ماندگار

شناسایی جوانان نوآور، هدف جایزه جوان نوآور ماندگار | جایزه جوان نوآور ماندگار

شناسایی جوانان نوآور، هدف جایزه جوان نوآور ماندگار

image_pdfimage_print

 

دکتر امین پیرمحمدزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما، در آیین رونمایی از پوستر جایزه جوان نوآور ماندگار، افزود: جایزه جوان نوآور ماندگار به منظور تقدیر از جوانانی است که با نوآوری به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و توانسته اند با محصولی نوآورانه و یا خلاقیتی اثرگذار مشکلات اجتماعی کشور یا منطقه سکونت خودشان را حل کنند.
وی با بیان این که بحث داوری از موضوعات مهم این جایزه است، گفت: مطالعاتی انجام داده ایم و با استخراج شاخص‌های جهانی و بومی سازی آن‌ها با مصادیق بیانیه گام دوم هشت شاخص در حوزه پایداری، معنویت و اخلاق، چشم انداز انقلابی، کیفیت زندگی، مشارکت و شبکه سازی، خلاقیت و نوآوری، قانون پذیری و مباحث علمی و محتوایی را برای جایزه تعریف کردیم.
آقای پیرمحمدزاده افزود: مستندات ارائه شده به دبیرخانه را در دو سطح دستاوردی و سطح فرآیندی سنجش می‌کنیم و داوران ما که نخبگانی از اقصی نقاط کشور هستند آثار ارسال شده را داوری خواهند کرد.
وی با اشاره به افتتاح دبیرخانه جایزه جوان نوآور و ماندگار هفته گذشته در سرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب، گفت: آثار اصلی که باید به دبیرخانه این جایزه ارسال شود محصول یا اثری است که اجرا شده است و دستاوردی و یا اثرگذاری اجتماعی داشته باشد تا ما بتوانیم آن را مورد داوری قرار دهیم.
دبیر جایزه جوان نوآور ماندگار در پاسخ به این سوال که آیا صاحبان ایده امکان شرکت در این جایزه را ندارند؟ گفت: برای افرادی که ایده دارند یا نتوانستند در عمل اثرگذاری داشته باشند طرحی به عنوان جریان سازی نوآوری برای حل مشکلات اجتماعی راه اندازی کرده ایم که در سه بخش فعالیت می‌کنند یک بخش بحث ثبت ایده است که اگر کسی ایده‌ای داشته باشد می‌توانیم او را به شرکت‌های استارتاپی معرفی کنیم، در بخش دوم اگر استارتاپی است که نوآوری اجتماعی را انجام داده، اما نتوانسته است اثرگذاری لازم را داشته باشد او را با معرفی به صندوق نوآوری و شکوفایی به سمت شتاب دهنده‌ها سوق می‌دهیم و این گونه از آن‌ها حمایت می‌کنیم.
آقای پیرمحمدزاده افزود: در بخش سوم به ثبت مشکلات اجتماعی پرداختیم که افراد می‌توانند در این بستر در هر کجای کشور هر مشکل اجتماعی در منطقه شان وجود داشته باشد ثبت کنند تا ما از طریق سازمان‌هایی که در شبکه همکاری ما هستند بتوانیم با خلاقیت و نوآوری افراد علاقه‌مند آن مشکلات را حل کنیم.