دیدار صمیمانه مسئولین واحد تهران غرب با خانواده شهید مدافع حرم | جایزه جوان نوآور ماندگار

دیدار صمیمانه مسئولین واحد تهران غرب با خانواده شهید مدافع حرم | جایزه جوان نوآور ماندگار

دیدار صمیمانه مسئولین واحد تهران غرب با خانواده شهید مدافع حرم

image_pdfimage_print

دیدار صمیمانه مسئولین واحد تهران غرب با خانواده شهید مدافع حرم، شهید سید مصطفی موسوی و شهید مدافع سلامت، شهیده کبری باقری

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی واحد تهران غرب، به مناسبت اعیاد ماه ذی الحجه، معاون فرهنگی دانشجویی واحد تهران غرب با همراهی دبیر جایزه جوان نوآور ماندگار و مسئول شاهد و ایثارگر این واحد دانشگاهی با حضور در منزل شهید والا مقام “سید مصطفی موسوی” و شهیده والامقام ” کبری باقری” با خانواده های محترم این شهیدان دیدار صمیمانه ای داشته اند.

بر اساس این گزارش در دیدار با خانواده شهیده کبری باقری، مادر این شهیده بزرگوار به ذکر خاطراتی از فرزند و همچنین همسر جانباز خود، شهید اکبر باقری پرداخت.

در ادامه این دیدار، دکتر پیشگر، معاون فرهنگی و دانشجویی واحد تهران غرب، در بخشی از سخنان خود فداکاری های شهیدان مدافع سلامت را ماندگار دانست. و گفت: ما مدیون رشادتهای کادر درمان در ایام شیوع بیماری کرونا هستیم؛ آنان که شبانه روز در خط مقدم درمان و مقابله با کرونا، هر روز صحنه‌های زیبایی از ایثار و از خودگذشتگی را به تصویر می‌کشند.

وی همچنین با اشاره به سخنی از استاد مطهری گفت: اسلام با تفکرش هست که اسلام شد یعنی انسانها را به اصول دین هم دعوت می کند. می گوید ای انسان با تفکر به یکتایی خدا فکر کن تا به آن برسی و به توحید اعتقاد داشته باش. قطعاً شهیده باقری با تفکری که داشتند و با آگاهی از خطرات ویروس کرونا، در خط مقدم دفاع از سلامت هم وطنان خود خدمت کرد تا به درجه رفیع شهادت نائل شد. ایشان مسیر را برای همه ی ما روشن نمود و امیدواریم ما هم با تفکر، قدم در راهی بگذاریم که این شهدا برای ما باز کرده اند.

دکتر پیرمحمدزاده، دبیر جایزه ملی جوان نوآور ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب نیز در ادامه دیدار با خانواده شهیده باقری با اشاره به نشان عالی شهید موسوی گفت: باعث افتخار ماست که امروز در خدمت خانواده این شهیده والامقام هستیم و این نشان را به پاس تجلیل از مقام آن شهیده بزرگوار به مادر ایشان تقدیم می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما در دبیرخانه جایزه این است که نوآوری ها و ایثارگری هایی که جوانان این کشور دارند را شناسایی کنیم و نامشان را حفظ کنیم. خدا را شاکریم که امروز خانواده معزز شهیده باقری در جایزه جوان نوآور ماندگار نشان عالی شهید موسوی را دریافت کردند.

‌‌‌‌

این گزارش حاکیست در ادامه دیدار با خانواده شهدای والا مقام، مادر شهید سید مصطفی موسوی، جوانترین شهید مدافع حرم و دانشجوی رشته مکانیک واحد تهران غرب با بیان خاطراتی از این شهید والا مقام گفت: سیدمصطفی همیشه در مدرسه بهترین نمرات را می گرفت و به خواندن کتابهای غیر درسی بسیار علاقه داشت و هر کتاب را دو بار می خواند. مصطفی تابستانها سرکار می رفت تا پول کتابهایش را خودش بدهد. بعد از شهادتش دفتری را پیدا کردیم که درآن مشکلات جامعه و کشور را نوشته بود و جلوی آن راهکارهای حل آن را هم نوشته بود. در آخر دفتر نوشته بود هر زمان بروم خدمت آقا این موارد را به ایشان خواهم گفت.

مادر شهید موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید جوانان را از ظاهرشان قضاوت کرد و باطن ایشان مهم است افزود: سید مصطفی به ظاهر بسیار اهمیت می داد و دوست داشت همیشه مرتب و تمیز باشد و لباسهایش همیشه اتو کشیده و شیک باشد. در عین حال نماز و روزه اش و عبادتش را کامل انجام می داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد تهران غرب نیز در این دیدار ضمن اشاره به رفتار شهید سلیمانی با جوانان گفت: سردار سلیمانی با جوانانی همچون شهید موسوی رابطه ای دوستانه داشت و ما نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به دنبال این هستیم که جوانان را به سمت تربیت دینی و اخلاق دینی هدایت کنیم.

دکتر پیشگر در ادامه افزود: امیدواریم در وهله اول خود ما به این درک برسیم، که امثال سید مصطفی چه کارهای بزرگی را انجام دادند تا در مرحله بعد، بتوانیم مسیری را که این جوانان پیدا کرده بودند، به دانشجویان خود نشان دهیم و بدین طریق آنها نیز راه خود را پیدا کنند و در این راه از یکدیگر سبقت بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: جایزه جوان نوآور ماندگار یکی از این اقدامات در واحد تهران غرب می باشد تا بتوانیم جوانان نوآور را شناسایی و تشویق کنیم.

دکتر پیرمحمد زاده نیز با اشاره به نشان عالی شهید موسوی در جایزه جوان نوآور ماندگار گفت: این شهید بعنوان الگوی نسل جوان، هدفی شد تا ما به دنبال جوانانی همچون سید مصطفی بگردیم و با برگزاری این جایزه بتوانیم آنان را شناسایی کنیم. سید مصطفی شهیدی است از نسل امروز و جوان و ما افتخار می کنیم که جایزه جوان نوآور ماندگار به نام این شهید جوان بیست ساله مزین شده است.

دبیر جایزه جوان نوآور ماندگار واحد تهران غرب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به دنبال این هستیم که هر ساله در کنار نام شهید سید مصطفی موسوی نام یک شهید دیگر هم در جایزه ماندگار و حفظ کنیم و انشاءالله جایزه ملی جوان نوآور ماندگار بتواند فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و شهادت را در بین جوانان اشاعه دهد.

گفتنی است در پایان هر دو دیدار، با اهداء لوح تقدیر و هدیه از خانواده هر دو شهید والامقام تجلیل بعمل آمد.

‌‌‌‌‌‌