حمایت صندوق نوآوری از تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه نشان عالی شهید موسوی | جایزه جوان نوآور ماندگار

حمایت صندوق نوآوری از تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه نشان عالی شهید موسوی | جایزه جوان نوآور ماندگار

حمایت صندوق نوآوری از تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه نشان عالی شهید موسوی

image_pdfimage_print

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه نشان عالی شهید موسوی که در ادامه فعالیت خود دانش بنیان می‌شوند، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، اختتامیه جایزه ملی جوان نوآور ماندگار، نشان عالی شهید موسوی روز دوشنبه با حضور دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در تالار وحدت برگزار شد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در آیین اختتامیه جایزه ملی جوان نوآور ماندگار در سخنانی گفت:

این صندوق با توجه به رسالتی که برعهده دارد در ارتباط دادن مراکز تحقیقاتی به یکدیگر به عنوان یک شتاب دهنده عمل می‌کند.
وحدت با بیان اینکه نشان عالی شهید موسوی گامی فراتر در عرصه نوآوری به شمار می‌رود، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این اینگونه مراسم‌ها هر سال پُر شورتر و ماندگارتر از سال‌های گذشته برگزار شود.
وی افزود: جایزه این آیین که برگرفته از نام یک شهید بزرگوار است ماندگار و دارای ارزش والایی است. حوزه نوآوری اجتماعی یکی از حوزه‌های بسیار مهم، ارزشمند و دارای اثرگذاری خاص در همه امور کشور است و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. بر این اساس صندوق پژوهش و فناوری نوآوری اجتماعی به منظور شناسایی روش‌های جدید و نوآورانه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مسائل مختلفی که در جامعه وجود دارد راه‌اندازی شد.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق نوآوری آمادگی دارد طرح‌های نوآورانه این نشان که در ادامه فعالیت خود دانش بنیان می‌شوند را برای تجاری‌سازی محصولات حمایت کند.

۱۲۰ اثر از ۲۸ استان به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ارسال شد
رییس جایزه ملی جوان نوآور ماندگار نشان عالی شهید موسوی نیز در ادامه این آیین گفت: شهید موسوی در ۲۰ سالگی پیام امام حسین(ع) و مقام عظمای ولایت را شنید و در راه نابودی دشمنان اسلام (داعش) به شهادت رسید.
پروین داداندیش با قدردانی از خانواده معظم شهدا اظهار داشت: برگزاری آیین جایزه نوآور ماندگار ایده جدیدی برای تحقق منویات مقام عظمای ولایت و قدردانی از جوانان و نوجوانان عرصه پایداری و مقاومت است.
وی با بیان اینکه امیدوارم برگزاری این آیین معنوی فراهم کننده راه برای نوجوانان و جوانان باشد، تصریح کرد: در برگزاری این آیین ۱۲۰ اثر از ۲۸ استان به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ارسال شد که در ۲۳ محور از ۷۰ اثر انتخابی در نهایت ۲۰ اثر در رشته های مختلف برگزیده شد.
در خاتمه این مراسم به خانواده شهید مصطفی موسوی لوح و تندیس جایزه ملی جوان نوآور ماندگار تقدیم و نشان عالی شهید موسوی به ۲۰ نفر از برگزیدگان این رویداد مهم فرهنگی اهدا شد.
لازم به ذکر است شهید مصطفی موسوی در ۲۱ آبان ماه ۹۴ و درست سه روز بعد از سالگرد تولدش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.