جایزه جوان نوآور با هدف توسعه فرهنگ اجتماعی برگزار می‌شود - | جایزه جوان نوآور ماندگار

جایزه جوان نوآور با هدف توسعه فرهنگ اجتماعی برگزار می‌شود - | جایزه جوان نوآور ماندگار

جایزه جوان نوآور با هدف توسعه فرهنگ اجتماعی برگزار می‌شود –

image_pdfimage_print

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امین پیرمحمد زاده دبیر جشنواره جایزه جوان نوآور ماندگار، صبح امروز در نشست خبری جایزه جوان نوآور ماندگار نشان شهید موسوی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار

شد، اظهار کرد: سازمان دهی نوآوری‌های نسل جوان، رکن اصلی توسعه کشور محسوب می‌شود؛ جایزه جوان نوآور ماندگار، با نشان جوان ترین شهید مدافع حرم است تا در گام دوم انقلاب، رویکردی مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه ‌کنیم.

وی افزود: ما به دنبال بازتولید تفکر شهدای مدافع حرم و شناسایی جوانان مومن انقلابی هستیم؛ به ویژه جوانانی که توانستند با مسئولیت اجتماعی، یکی از مشکلات کشور را برطرف کنند و در جهت پیشرفت کشور گام بردارند.‌ مطالعه بیانیه گام دوم سبب شد تا محوریت این جایزه، توسعه فرهنگ اجتماعی مبتنی بر تحقق شعار سال و به کارگیری رویکرد نوآورانه برای حل مشکلات اجتماعی باشد.

پیرمحمد زاده تصریح کرد: این جشنواره دارای یک شورای راهبری، یک دبیرخانه مرکزی به نمایندگی سرای نوآوری واحد تهران غرب و یک دبیرخانه استانی است که فرآیند داوری افراد را در سطح استان برعهده دارد. متقاضیان می‌توانند ایده‌ها و اقدامات نوآورانه خود را در  زمینه حل مشکلات جامعه در سایت javanprize.org بارگذاری کنند.

دبیر جشنواره جایزه جوان نوآور گفت: ما در این جشنواره، جایزه ویژه جوانان ۲۰ ساله را خواهیم داشت که از نوآوران و فناورانه در سن ۲۰ سال تقدیر به عمل خواهد آمد؛ همچنین این جایزه در ۲ سطح آزاد و دانشجویی خواهد بود. در سطح آزاد، تمامی جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله می توانند شرکت داشته باشند و محدودیت دین و مذهب در آن وجود ندارد. در سطح دانشجویی نیز تمامی دانشجویان حتی از توابع خارجی نیز می توانند شرکت داشته باشند.

وی با اشاره شاخص های آثار ارسال شده بیان کرد: خلاقیت و نوآوری، مشارکت و شبکه سازی، اثرگذاری برروی کیفیت زندگی، پایداری و قانون پذیری، ارتفای کیفیت زندگی، چشم انداز انقلابی شاخص‌های اصلی آثار ارسال شده به جشنواره خواهد بود. پایان اعلام فراخوان جشنواره ۲ اسفند، ۳ اسفند ارزیابی اولیه و ۱۳ اسفندماه مصادف با میلاد حضرت علی اکبر برندگان اولیه اعلام خواهند شد. همچنین ‌پس انجام فرآیند داوری، ۲۲ فروردین برنده نهایی مشخص می‌شود.

پیرمحمدزاده در پایان با اشاره به طرح جریان سازی نوآوری در حل مشکلات اجتماعی خاطر نشان کرد: در این زمینه در سه بخش ثبت مشکلات اجتماعی، ثبت ایده فناوری و نوآوری و نیاز به شتابدهی افراد مختلف را شناسایی خواهیم کرد. تمامی این فعالیت‌ها جز با حمایت تمام همکاران میسر نخواهد بود.

انتهای پیام/