جایزه جوان نوآور؛ سهم جوانانی با مصادیق بیانیه گام دوم انقلاب | جایزه جوان نوآور ماندگار

جایزه جوان نوآور؛ سهم جوانانی با مصادیق بیانیه گام دوم انقلاب | جایزه جوان نوآور ماندگار

جایزه جوان نوآور؛ سهم جوانانی با مصادیق بیانیه گام دوم انقلاب

image_pdfimage_print

 

خانم دکتر پروین داداندیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه‌هایی به جوانان داشتند و از جوانان مومن انقلابی کمک خواستند تادر جهت پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌های کشور را به صورت بالفعل در آورند.
وی با بیان اینکه ایشان در این بیانیه به مشخصه‌های جوانانی که می‌توانند در طراز اداره دهه پنجم جمهوری اسلامی باشند اشاره کردند، گفت: ما هم در دانشگاه آزاد اسلامی بر آن شدیم که چگونه می‌توانیم این پیام را به گوش جوانان برسانیم و به این نتیجه رسیدیم که ابتدا باید قدر جوانانی را که در این مسیر بودند بدانیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-غرب گفت: ابتدای دهه پنجم انقلاب، حرکتی در منطقه خاورمیانه اتفاق افتاد و آن مبارزه با داعش و تکفیری‌ها بود که جوانانی ۱۸ تا ۳۰ ساله با لبیک به رهبرشان تحت فرماندهی سردار سلیمانی در خارج از مرز‌های کشور در مقابل دشمنان ایستادند و توانستند منطقه را نجات دهند که ما در دانشگاه تهران غرب افتخار این را داریم که اولین شهید مدافع حرم (شهید سید مصطفی موسوی) دانشجوی این دانشگاه بوده و نشان عالی این جایزه نیز مزین به نام اوست.
دکتر داداندیش با بیان اینکه جایزه جوان نوآور ماندگار به دنبال معرفی این افراد به جامعه است افزود: ما همه ساله دانشجویانی داریم که بخشی از بهترین ساعات زندگی شان را در دانشگاه به سر می‌برند که باید راه و الگو‌های مختلفی به آن‌ها ارائه دهیم تا بتوانند از آن بهره ببرند و در جهت اهداف خود و پیشرفت کشور از آن استفاده کنند و به طور کلی این جایزه دستاورد چنین افکاری بوده است.
وی با بیان اینکه تشکیل این جایزه از طرف استادان دانشگاه ارائه شد ه است گفت: ما نزدیک یک سال روی ایده این جایزه کار کردیم و با بررسی سایر جایزه‌های ملی و بین المللی شاخص‌هایی برای آن تعیین کردیم از جمله اینکه حیطه این جایزه نوآوری اجتماعی باشد که حیطه نویی است و در دنیا بسیار بر آن تکیه می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: علاوه بر حمایت واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی از این طرح سازمان‌های مختلفی نظیر معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان، صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، هلال احمر و بنیاد شهید نیز از این کار بزرگ حمایت کردند.
خانم دکتر داداندیش با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب، ابتکار و مقاومت جوانان ایرانی مورد تکریم جهان است گفت: ما در این جایزه روی ابتکار جوانان کشور حساب ویژه‌ای باز کردیم، اما باید در داوری‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که اعتماد جوانان جلب شود و بیایند در جایزه ثبت نام کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران- غرب با بیان اینکه مهلت ارسال آثار از ۲ دی تا ۲ اسفند است گفت: این جایزه دو مرحله استانی و ملی دارد که ما امیدواریم در مرحله استانی جوانان با مراجعه به سایت javanprize.org ثبت نام کنند و با بارگزاری مستندات نوآوری‌هایی که در حل مسائل منطقه و کشور داشتند بتوانیم پایان اسفند با برگزاری داوری‌های استانی در هر استان یک تا دو برگزیده داشته باشیم.
خانم دکتر داداندیش افزود: پایان فروردین، داوری‌های نهایی انجام می‌شود تا جایزه عالی شهید موسوی به برگزیده ملی اهدا شود، همچنین یک جایزه ویژه هم به جوان ۲۰ ساله‌ای که چنین شاخصه‌هایی دارد، اهدا می‌شود.
وی افزود: طرح این جایزه نه تنها برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بلکه برای همه دانشجویان کشور و حتی فراتر از آن برای همه جوانان غیر دانشجوی ۱۸ تا ۳۵ سال است که با پایبندی به مسئولیت اجتماعی نوآوری‌هایی برای جامعه داشته باشند.