1

نشان عالی شهید مدافع حرم به خانواده شهید علی لندی تقدیم خواهد شد

رئیس جایزه ملی جوان نوآور ماندگار: نشان عالی شهید سید مصطفی موسوی، جوانترین شهید مدافع حرم و دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، به خانواده شهید علی لندی تقدیم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری گروه دانشگاه ایسکانیوز، پروین داداندیش، رئیس جایزه ملی جوان نوآور ماندگار گفت: نشان عالی شهید موسوی شایسته جوانانی است که با ایثار و از خودگذشتگی، راهگشای جوانان آینده ساز کشور می‌شوند. شهید علی لندی نمونه چنین جوانانی است که با از خودگذشتگی اتفاق خیره کننده‌ای را در کشور رقم زد و معنای واقعی ایثار و فداکاری را برای نسل جدید به تصویر کشید.

وی با اشاره به اینکه شهید علی لندی برای نجات دو زن گرفتار در آتش قهرمانانه دل را به آتش زد اضافه کرد: اقدام این نوجوان 15 ساله علاوه بر اینکه اوج شجاعت و غیرت نوجوانی بزرگ‌زاده را نشان می‌دهد و یادآوری برای جامعه و خصوصاً نسل جوان است تا بدانند ارزش‌های والای انسانی، گوهر گرانقدری است که باید مورد حفظ و حراست همه جوامع بشری قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب افزود: فرهنگ ایثار و شهادت بستر مورد نیاز برای شکل گیری عالی ترین سطح از سرمایه اجتماعی در جامعه اسلامی را فراهم می‌آورد. جایزه ملی جوان نوآور ماندگار، همسو با بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن سازی و جامعه پردازی را زیبنده­‌ دختران و پسران دانا، مومن، کنشگر و با اراده­ای دانسته که آرمان­های انقلاب را پر­انگیزه و با قدرت حفظ کرده و از کرامات انسانی خویش و جامعه صیانت و حراست می­نماید و برای پویایی و سربلندی ایران اسلامی نوآورانه می­کوشند. حفظ و ترویج فرهنگ شهادت، ایثار و ازخود گذشتگی، مقاومت و معرفی آرمان جوانان شهید از اهداف مهم در جایزه ملی جوان نوآور ماندگار است تا بتوانیم با این جایزه نوآوری‌ها و ایثارگری‌های جوانان این کشور را شناسایی کنیم و نام و راهشان را حفظ کنیم.

داداندیش در پایان خاطرنشان کرد: طی مراسمی در آستانه 16 آذر و روز دانشجو، این نشان تقدیم خانواده بزرگوار شهید علی لندی خواهد شد.