1

صالحی: جایزه جوان نوآور ماندگار یک اتفاق ارزشمند است

آیین اختتامیه جایزه ملی جوان نوآور ماندگار، نشان عالی شهید موسوی برگزار شد.

به گزارش روزنامه حمایت، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین اظهارکرد:

سه مفهوم در این جایزه دارای اهمیت است و می‌تواند باعث ماندگاری شوند؛ جوان بودن،‌خلاقيت و شهادت.
وی با اشاره به اینکه در تعاملات اجتماعی گرفتار یک اتفاق بزرگ هستیم که آینده اجتماعی ما را تهدید می کند، افزود: راه خلاقیت تنها در جوانی نیست اما کانون خلاقیت، جوانی است و عنوان یک شهید جوان در جایزه ملی جوان نوآور ماندگار نشان یک اتفاق خوب و ارزشمند است.ما مخترعان دانش و فناوری‌ها را می‌شناسیم، اما مخترعان اجتماعی را نمی‌شناسیم درحالی که این حوزه، حوزه مهم تاریخ بشریت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:

حوزه خلاقیت‌های اجتماعی حوزه اثربخشی است که امروز نیاز فوری به آن داریم. در حوزه‌های سلامت روانی، دنیای مدرن پرمسئله است. بسیاری اقدامات خلاقانه باید رخ دهد تا بتوانیم مسئله خودمان را از راه‌های میان‌بر کم کنیم. آینده اجتماعی‎مان به‌واسطه اتفاقاتی در حال تهدید است و به‌اندازه عقب‌ماندگی علمی و فنی اهمیت دارد که این مسائل و مشکلات با خلاقیت اجتماعی حل و فصل شود.وی افزود: ایثار و شهادت اکسیر تمدن‌سازی اسلامی است که توانست مسير وجود اعراب جاهلی را به تمدنی عالی تبدیل کند .

سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم گفت:

اهدف بالا و مقدسی برای جایزه ملی جوان نوآور ماندگار نشان عالی شهید موسوی درنظر گرفته شده است.وی تاکید کرد: نوآوری اجتماعی برای مقابله با شکاف اجتماعی موثر است.